F.A.Q.

Τι είναι το Pilates;

Είναι ένα είδος αντιστρές γυμναστικής με κύριο μέλημα την σωστή στάση σώματος και την καλή υγεία του. Βοηθάει στην εξάλειψη μυικών πόνων καθώς και σε προβλήματα μέσης, αυχένα, πλάτης, ώμων κ.α.

Δεν έχω κανένα πρόβλημα στο σώμα μου. Μπορώ να κάνω Pilates;

Το Pilates δεν είναι μόνο θεραπευτική γυμναστική. Εχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην μυική ενδυνάμωση χωρίς να κάνει υπερτροφία στους μύες (όψη φουσκωμένων μυών). Αντίθετα, επιμηκήνει τους μύες και τους χαρίζει ελαστικότητα . Βοηθάει στην καλή στάση του σώματος εστιάζοντας στον πιο βασικό άξονα του ανθρώπινου σώματος, την σπονδυλική στήλη.

Δεν έχω γυμναστεί ποτέ στην ζωή μου. Θα μπορέσω να ανταπεξέλθω σε ένα τέτοιο πρόγραμμα γυμναστικής;

Το pilates είναι η ιδανική γυμναστική για ανθρώπους που δεν έχουν ξαναγυμναστεί ή έχουν ασχοληθεί ελάχιστα με την σωματική άσκηση. Το πρόγραμμα εκγύμνασης βγαίνει ατομικά με σεβασμό στις αδυναμίες και τις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Η ηλικία μου είναι προχωρημένη. Μπορώ να ενταχθώ σε κάποιο πρόγραμμα ασκήσεων pilates;

Οι ασκήσεις που θα σας δωθούν θα είναι σύμφωνα με την σωματική σας κατάσταση. Γνωρίζοντας το ιστορικό σας θα μπορέσουμε να σας βοηθήσουμε να απαλλαγείτε από πόνους και δυσκαμψίες που σας ταλαιπωρούν. Θα νιώσετε το σώμα σας δυνατό και θα έχετε ασφάλεια στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Έχω σοβαρούς πόνους από την ρευματοειδή αρθρίτιδα, τα αρθριτικά, κ.α. Θα μπορέσει ένα τέτοιο είδος γυμναστικής να με βοηθήσει;

Το pilates δουλεύει με πολύ μικρές κινητοποιήσεις στις αρθρώσεις πετυχαίνοντας την ενεργοποίηση τους. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερο εύρος κίνησης για τις αρθρώσεις. Το αποτέλεσμα σε κάποιον που ασκείται συστηματικά θα είναι να μειωθούν οι σωματικοί πόνοι, και να μπορεί να διατηρεί το όφελος των ασκήσεων για περισσότερο καιρό.

Είμαι έγκυος. Είναι επικίνδυνο για μένα ή για το παιδί μου να κάνω pilates;

Όπως σε κάθε περίπτωση, έτσι και στην εγκυμοσύνη, το πρόγραμμα βγαίνει σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε περίστασης. Οι ασκήσεις προσαρμόζονται και διαφοροποιούνται από γυναίκα σε γυναίκα, βάση τους μήνες που εγκυμονεί, την προηγούμενη φυσική κατάσταση της, τις συμβουλές που έχει πάρει από τον γιατρό της, την εμπειρία της κ.α. Δουλεύοντας τις ασκήσεις σε συνάρτηση με τις αναπνοές δημιουργείται καλή αιμάτωση σε όλο το μυικό σύστημα. Ο αργός ρυθμός εκτέλεσης των ασκήσεων δίνει συνείδηση για το σώμα και τις αλλάγες που συμβαίνουν σε αυτό. Η ενεργοποίηση του περινέου βοηθάει την στιγμή του τοκετού, η γυναίκα να έχει τον έλεγχο του σώματος της. Η ηρεμία και η αυτογνωσία της μητέρας, σε σχέση με το σώμα της, βοηθάει το μωρό να έχει μια ήρεμη περίοδο ανάπτυξης κατά την κυοφορία.