Βιογραφία - Ιστορία

PilatesAskisiΟ Τζόζεφ Χουμπέρτους Πιλάτες (Joseph Hubertus Pilates) Ελληνογερμανικής καταγωγής, γεννήθηκε στο Ντύσελντοφ το 1880. Ήταν ένα ασθενικό παιδί που υπέφερε από φυματίωση Η ασθένεια του τον ανάγκασε να ξεκινήσει αποφασιστικά να γυμνάζεται. Έτσι ανέκτησε την φυσική του κατάσταση φτιάχ νοντας ένα σώμα ικανό να ποζάρει για ανατομικούς χάρτες. Στην εφηβεία του ήταν δύτης, σκιέρ, γυμναστής. Το 1912 αποφασίζει να πάει στο Λονδίνο σαν μποξέρ, ενώ παράλληλα δουλεύει σαν φυσιοθεραπευτής, σαν performer στο τσίρκο και διδάσκει αυτοάμυνα στους ντεντέκτιβς της Σκότλαντ Γιάρντ. Στην διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου οι Βρετανοί τον έστειλαν να δουλέψει σε στρατόπεδο σαν νοσοκόμος. Εκεί ανέπτυξε τις ιδέες του για την υγεία και το σώμα. Έχοντας γνώσεις από το bodybuilding βοήθησε στην γρήγορη ανάρρωση των τραυματισμένων στρατιωτών και φάνηκε ότι σε περιόδους επιδημίας οι άνθρωποι που ακολουθούσαν το πρόγραμμά του δεν προσβλήθηκαν. Μετά το τέλος του πολέμου γύρισε στην Γερμανία και ήταν εκεί που για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με τον κόσμο του χορού. Συναντά τον Rudolf Von Laban, γνωστό για την γραφή του χορού που έφτιαξε, ο οποίος συνεργάζεται με τον Pilates υιοθετώντας κάποιες από τις τεχνικές του στα μαθήματά του. Μια πρόσκληση για να διδάξει στον Γερμανικό Στρατό τον έπεισε ότι ήταν η στιγμή για να πάει στην Αμερική.
Εκεί άρχισε να διαδίδει την μέθοδό του η οποία απέκτησε οπαδούς από τον χώρο του χορού βοηθώντας τους να εξελίξουν την τεχνική τους. Γνωστοί χορευτές όπως η Martha Graham, η Hania Holm, ο George Balanchine ήταν ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα και πολλοί από αυτούς ενσωμάτωσαν στα μαθήματά τους δικές του τεχνικές.

Σήμερα πολλοί γνωστοί από τον χώρο της τέχνης, όπως η Uma Thurman, η Sharon Stone, η Jamie Lee Curtis, η Madonna και άλλοι, έχουν εμπιστευτεί το σώμα τους στην μέθοδο Pilates.

Ο Joseph Pilates εξέλιξε ένα σύστημα εκγύμνασης βασισμένο στην αρχή ότι το σώμα πρέπει να γυμνάζεται ενεργά και να ελέγχεται μέσα από την πειθαρχεία των κινήσεων. Αντίθετα με άλλα προγράμματα ασκήσεων, η μέθοδος Pilates ακολουθεί προσεγμένες αρχές που βασίζονται σε καλά δομημένα φιλοσοφικά και θεωρητικά θεμέλια. Δεν είναι μόνο μια συλλογή από ασκήσεις, είναι πραγματικά μια μέθοδος προσεκτικά εξελιγμένη και δοκιμασμένη εδώ και 80 χρόνια εφαρμογής και παρατήρησης. Για την εφαρμογή της μεθόδου και την διαχρονικότητα στο σώμα σας πρέπει να είστε εξοικειωμένοι με τις βασικές αρχές ξεκινώντας το πρόγραμμα.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

  • ΕΛΕΓΧΟΣ
  • ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ
  • ΑΚΡΙΒΕΙΑ
  • ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΝΑΠΝΟΗ

Πιο σημαντικό από όλα είναι ότι η μέθοδος βασίζεται στην συγκέντρωση. Για να κάνετε σωστά τις κινήσεις πρέπει να παρατηρείτε αυτά που κάνετε. Κανένα μέρος του σώματος δεν είναι ασήμαντο, καμιά κίνηση δεν παραβλέπεται.

Η διαφορά της μεθόδου από τα άλλα συστήματα είναι ότι κάθε κίνηση γίνεται στον βαθμό που μπορείτε, αντιμετωπίζοντας τον καθένα από εσάς σαν μοναδικό. Η αναπνοή είναι βασική και γι' αυτό εναρμονίζεται με κάθε σας κίνηση. Έτσι γυμνάζετε τους βαθύτερους κοιλιακούς μύες, ενώ με άλλα είδη άσκησης το μόνο που καταφέρνουμε είναι να απασχολούμε τους επιφανειακούς μύες. Οι αργές, ελεγχόμενες κινήσεις και οι βαθιές αναπνοές σας δίνουν την δυνατότητα να ενεργοποιήστε ένα μεγάλο αριθμό ινών των κοιλιακών μυών. Αυτό είναι το μυστικό για επίπεδη κοιλιά!!

Μαθαίνετε να αισθάνεστε, να γνωρίζετε τι ακριβώς γίνετε στο σώμα σας. Οι ασκήσεις γίνονται πιο ευχάριστες και τα αποτελέσματα είναι θετικότερα όταν το μυαλό σας είναι συγκεντρωμένο στις κινήσεις που προσπαθείτε να εκτελέσετε. Το βασικό πρόγραμμα αποτελείται από ασκήσεις εδάφους και ασκήσεις σε όργανα ειδικά σχεδιασμένα για την μέθοδο, με σχέδια από τον ίδιο τον Pilates